Cizrnový Salát (Something Smells Fishy!)

GlutenFree
Tofu
Hlavní Jídla
Rychlé
Supermarket
K pečivu
Snídaně
Párty!

Tenhle super cizrnový salát byl jeden z prvních příspěvků na Veganotic před mnoha a mnoha lety. Protože je hluboko v archivech, trochu zapadl, což by byla škoda. Rozhodla jsem se ho tedy lehce inovovat, přefotit a cpát vám ho tak dlouho, dokud ho nevyzkoušíte. 

Nemám moc ráda u vegan jídla nevegan asociace, ale není tajemstvím, že s mořskými řasami tenhle salát chutná trochu jako tuňákový (nebo tuňák chutná jako mořské řasy?!). Pokud si na chuť moře příliš nepotrpíte, není problém je vyměnit například za kopr. Obecně je tenhle salát dost variabilní, klíčové jsou v něm cizrna, rostlinná majonéza a celer/okurka. Zbytek to může už jen vylepšit.

 
 
 

Recept na náplň do cca 6 tučných sendvičů

 

Ingredience:

2 plechovky cizrny (či cca 1/2 kg do měkka vařené cizrny)

1/2 hrnku (80 g) slunečnicových semínek

1 větší mrkev

2 stonky řapíkatého celeru (ev. můžete použít trochu méně bulvového)

3 - 4 kyselé okurky

3 zelené cibulky nebo 1 střední bílá cibule nebo 1 šalotka

1/2 - 1 hrnek rostlinné majonézy (domácí (klik) či kupovaná, např. sojanéza od Kalmy)

1 vrchovatá lžíce lahůdkového droždí (tebi, pozor, nejedná se o klasické pekárenské droždí)

2 - 5 lžic nadrobno nasekaných mořských řas nebo 1 větší svazek čerstvého kopru

pepř a sůl (nejlépe černá sůl Kala Namak)

 

 
 

Postup:

Cizrnu slijte, dobře opláchněte, dejte do větší mísy a mačkadlem na brambory ji rozmačkejte tak, aby některé kuličky byly skoro na kaši, ale většina jich zůstala jen lehce poškozená, hehe. Slunečnicová semínka nasekejte na prkýnku velkým nožem a přidejte k cizrně. Mrkev, celer, okurku a cibuli nasekejte na větší kusy, dejte do mixéru (food procesoru) a párkrát zapulzujte. Kousky zeleniny by neměly být větší než třeba hrášek (můžete to samozřejmě udělat i nožem na prkénku, jen je to trochu otrava). Pokud používáte jarní cibulku, nasekejte ji nožem na menší kousky. Zeleninu přidejte k cizrně, prisypte droždí, pepř a sůl a mořské řasy (/kopr) - doporučuji začít s menším množstvím a postupně přidávat. Stejně tak je to s majonézou - začněte s půl hrnkem a postupně přidávejte. Vše dobře promíchejte, ochutnejte a dochuťte (řasami, majonézou, pepřem, solí...).

 
Jezte s dobrým opečeným pečivem a zeleninou.
 
V
KOMENTÁŘE
1

Klára

|  26. ledna 2016 v 10:50

Včera jsem se do něj pustila a je naprosto skvělej ! Ostatně jako všechny tvé recepty, které jsem prozatím vyzkoušela :-).

2

Marťa

|  2. února 2016 v 1:28

Souhlasím, je naprosto výborný! Premiéra droždí a soli, bez okurky a místo sojanézy jen rozmixlý tofu s hořčicí, ale MŇAM!

V

Veganotic

|  7. března 2016 v 14:47

super :)

3

Nikča

|  4. května 2016 v 19:36

Výborný recept, chutná skvěle. Pochutnáváme si na tom s přítelem. Jedli jsme to na opečeným toastu, nakonec pokapané citronovým olivovým olejem.

4

Ivana

|  2. září 2016 v 19:30

Naprosto vynikající, a to jsme večeřeli bez toastu - jen tak. Děkuji za skvělý recept, budu se k němu určitě vracet.

PŘIDEJ KOMENTÁŘ